MM Collection spor ürünlerinin değerini Mimaki kalitesiyle artırıyor

Dünyanın önde gelen spor giyim markaları için orijinal ve lisanslı baskılı ürünler üreten MM Collection, kalite ve güven odaklı vizyonunu hem ürünlerine hem de yürüttüğü iş birliklerine yansıtıyor. Firmanın süblimasyon transfer baskı alanında giriş seviyesi Mimaki TS100-1600 baskı makinesiyle başlayan yolculuğu, yüksek baskı kalitesiyle yüksek hızı bir arada sunan Mimaki TS55-1800 modeliyle devam ediyor.

Son yıllarda spor giyim ve ekipmanları ile aktif yaşam ürünleri hem profesyonel hem de amatör spor tutkunları için oldukça büyük ve zengin bir pazara dönüştü. Değeri sürekli artan bu pazarda faaliyetlerine üç yıl önce başlayan MM Collection, sporu teknik bir iş olmanın ötesinde tasarım ve tutkuyla buluşturuyor.

Genç girişimciler Mert ve Murat Derviş kardeşler tarafından yaklaşık üç yıl önce İstanbul’da kurulan MM Collection, spor giyim ve spor ekipmanları alanında önemli bir ürün portföyüne sahip. Firma, sportif formalar ve eşofman takımları başta olmak üzere, hoodie, t-shirt, şapka, atkı, çanta vb. farklı spor ürünlerini pazara sunuyor. Dijital baskılı sportif ürünlerle pazarda farklılaşan ve önemli küresel markalarla iş birlikleri yürüten firma, yenilikçi, güven ve kalite odaklı vizyonuyla yoluna devam ediyor. Firmanın Mimaki baskı teknolojilerine yatırımıyla başlayan iş birliği büyüme sürecine katkı sağlamayı sürdürüyor.

Sportif ürünler pazarındaki faaliyetlerine bir start-up olarak başladıklarını söyleyen Mert Derviş, bu süreci şöyle anlattı; “Abim üniversite eğitimi sırasında bir spor firmasında staj yapmıştı. Pandeminin etkili olduğu bir dönemde mezun olduğumuzda dijital pazarlama fırsatları ilgimizi çekti ve spor ürünlerin satışı için çalışmalarımıza başladık. 3 yıl önce sadece pazarlama ile başlattığımız işimizi, bir buçuk yıl önce MM Collection’ı kurup direkt üretime geçerek kurumsal bir yapıya kavuşturduk.

Bu süreçte en önemli iş partnerlerinin küresel spor markası Nike olduğunu açıklayan Derviş; “Nike dünya çapında baskılı ürünler konusunda anlaşmalı bayileriyle çalışıyor. Çok az sayıdaki müşterisinin işini direkt kendi üretiyor, diğerlerini bayileri ile gerçekleştiriyor. Dolayısıyla bu resmi bayilerin baskı servisi aldığı üreticilerden biri olduk. Türkiye’de Nike’ın beş tane resmi bayisi bulunuyor ve biz bunların dördü ile yoğun olarak çalışıyoruz. Ayrıca artık Nike’in yurt dışındaki bayilerine de hizmet vermeye başladık” dedi. Derviş, bugün itibariyle ürünlerinin %80’inden fazlasını baskılı olarak pazara sunduklarını ve bu oranın sürekli artış gösterdiğini belirtti. Derviş; “Üretim gücü bağlamında Nike’ın Türkiye’deki tek, dünyada da ilk üç büyük baskılı ürün tedarikçisinden biri olduğumuzu memnuniyetle söyleyebilirim” dedi.

“Transfer kağıdı arayışımız Mimaki yatırımına dönüştü”

MM Collection’ın üretime başlamasıyla birlikte kendileri için de yeni bir dönemin başladığını dile getiren Mert Derviş, bu gelişim sürecini şöyle anlattı; “Spor ve aktif giyim bağlamında tam bir üretici konumuna gelmek için eksik yanımız baskı işlemiydi. Dışarıda baskı yaptırıp kendi bünyemizde presliyorduk. Ancak firmamızın resmi kuruluşu ile birlikte artık dijital baskıyı hatlarımıza eklememiz gerekti. O dönem farklı bir markanın ikinci el makinesini aldık ve sonuçlar hiç de istediğimiz gibi olmadı. Kalite ve güvenilirlik konusunda ciddi sıkıntılar yaşamanın yanı sıra, makine performans olarak da taleplerimizi karşılayamadı. Bu sorunu nasıl aşacağımızı düşünürken, transfer kağıdı ihtiyacımızı Mimaki bayisinden karşılayabileceğimizi öğrendik. Mimaki bayisi bizimle yakından ilgilendi ve yaşadığımız sorunları paylaştığımızda bize net bir çözümleri olduğunu söyledi; TS100-1600 transfer baskı makinesi. İlk makinemizin sorunlarıyla uğraşmak yerine Mimaki’nin bu yeni baskı makinesine hızlı bir yatırım yaptık. Giriş seviyesi bu baskı makinesi bir yıl boyunca hem performansı hem de kalitesi ile açıkçası bizi oldukça memnun etti. Ancak artan talepleri karşılamak için daha yüksek kapasiteli bir makineye ihtiyacımız oldu ve yine Mimaki bayisi bize en iyi çözümü sundu; TS55-1800 süblimasyon transfer baskı makinesi.”

Hem gelişmiş teknolojisi hem de verdiği servis nedeniyle Mimaki’ye büyük bir güven duyduklarını anlatan Derviş, TS55-1800’ün 2023 yılı nisan ayında kurulumunun tamamlanarak faaliyete geçtiğini aktardı. “Yatırım kararımızın %50’sinde Mimaki markasına ve teknolojisine duyduğumuz güven, %50’sinde de bayiden aldığımız servis ve teknik destek etkili oldu” diyen Derviş, yeni yatırımla birlikte üretim kapasitelerinin 100 birimden 170 birime çıktığını dile getirdi. Spor giysileri ve ürünleri bağlamında polyester kumaşa baskı yaptıklarını ve bu süreçte TS55-1800 süblimasyon transfer baskı makinesinden en iyi performansı aldıklarını kaydeden Derviş, sözlerini şöyle sürdürdü; 

“Baskı alanında çıraklığımızı TS100-1600 ile yaptıysak ustalığımızı şimdi TS55-1800 ile yaşıyoruz. Dolayısıyla daha yüksek hıza ve kapasiteye sahip bir modele geçerken alıştığımız bir teknolojiden ayrılmamış olduk. Makinenin kapasite ve kalite avantajlarının yanı sıra kullanım ve bakım kolaylığı ile kompakt yapısı bizi çok cezbetti. Örneğin, başka makinelerde 4 pass ile elde edilebilecek baskı kalitesini biz TS55 ile sadece 2 pass ile elde edebiliyoruz. 480 ile 600 dpi çözünürlükte yaptığımız bu baskılarda hem zamandan hem de boyadan tasarruf ediyoruz.”

Kesintisiz baskı işimizi kolaylaştırıyor

Mimaki TS55-1800 ile kesintisiz çalışma sürelerindeki uzamanın, verimlilik açısından büyük bir avantaja dönüştüğüne dikkat çeken Baskı Operatörü Sevdet Paftalı, bazı siparişler için uzun süre çalışmaları gerektiğine değindi. Paftalı; “Örneğin anlaşmalı bir belediye işimiz için iki hafta boyunca makinemiz 7/24 çalıştı ve istenilen 10 bin takım işi teslim edebildik. Rulonun ilk metresinden sonuna kadar kalitenin stabil olması hatalı iş oranını azaltıyor ve böylece işletme maliyetimiz düşüyor. Ayrıca 2 litrelik paketlerdeki Sb610 orijinal Mimaki boyalarını kullanıyoruz. Makinede boya bittiğinde bile baskıyı durdurmadan yedekleri devreye alabiliyoruz. Dolayısıyla, baskı işlemini başlattıktan sonra operatör olarak başında sürekli beklememiz gerekmiyor. Gözetimsiz ve kesintisiz baskı olanağı başka işlerle ilgilenmek için bize zaman kazandırıyor” dedi.

Mimaki Çekirdek Teknolojileri sayesinde baskı kafası ve nozül ile pass izi gibi sorunları yaşamadıklarına değinen Paftalı, rutin bakımlar dışında makinenin her zaman baskıya hazır halde olduğunu vurguladı. “Otomatik temizleme özelliği manuel müdahaleleri en aza indiriyor, diğer yandan kafalar bir sonraki kullanım için her zaman temiz kalıyor” diyen Paftalı, diğer yandan kalibrasyon için bir işlem yapmalarına da gerek kalmadığını anlattı.

Nike markası için yaptıkları işlerde Pantone kodlarına sahip renkler kullanıldığını belirten Paftalı, baskılarda doygun ve canlı renkler alabildiklerini söyledi. Paftalı; “Mimaki boyaları çevreye ve insan sağlığına karşı duyarlı olduklarını gösteren ECO Passport sertifikasına sahip, Nike gibi küresel pazarda önemli bir marka için bu çok önemli bir kriter. Dolayısıyla hem yerel hem de küresel pazardaki büyüme sürecimizde Mimaki bize çok önemli katkı sağlıyor” diye konuştu. TS55-1800’ü kullanıcı dostu bir makine olarak tanımlayan Paftalı, bunun yanı sıra servisten aldıkları tam ve güçlü desteğin de kendilerine güven verdiğinin altını çizdi.

“Kuruluş süreci geride kaldı, artık karlılık dönemi başlıyor”

Firma kurucularından Murat Derviş de rekabet ve yarışmayla özdeşleşen sporun aynı zamanda sahada ve tribünlerde dayanışma ve kardeşlik anlamına geldiğini söyledi. Derviş; “Markalar için ürettiğimiz formalar ve eşofman takımları profesyonel sporcuları olduğu kadar sporseverleri de bu bağlamda birleştiriyor ve tek ruha dönüştürüyor. Burada ürettiğimiz bir formanın bütün bu duyguları yansıtarak insanları buluşturduğunu bilmek işimizin en keyifli yanını oluşturuyor” diye konuştu.

Derviş, MM Collection olarak kuruluş ve üretim gücünü artırma sürecini geride bıraktıklarını, edindikleri tecrübe ile artık marka değerini artırmaya ve pazarda daha karlı ve katma değerli hale gelmeye odaklanacaklarını söyledi. Kendi markaları Coca Sport’un yanı sıra önümüzdeki dönemde giyim perakende alanı için daha kapsayıcı bir marka oluşturmayı da düşündüklerini söyleyen Derviş, bu süreçte önceliklerinin mevcut müşterilerle ilişkilerini ve üretim süreçlerini güçlendirmek olduğunu vurguladı.

Derviş sözlerini şöyle tamamladı; “Şu ana kadar binlerce Nike formasını TS55-1800 ile basmış bulunuyoruz ve spor tutkusunu paylaşanlar bunu dünyanın dört bir yanında Mimaki ile deneyimliyor. Bir üretici olarak gücümüzü artırarak Nike ile bağlarımızı daha da güçlü hale getireceğiz. Bunun yanı sıra Türkiye’nin önde gelen kurum ve kuruluşları ile baskı projelerimizi de sürdüreceğiz, onlara özel sportif giyim eşyaları üreteceğiz. Bu süreçte üst düzey kalitemizden asla taviz vermeyerek, Mimaki ile elde ettiğimiz baskı kazanımlarını koruyacağız. Çünkü Mimaki ile ulaştığımız kalite, hız, üstün performans ve verimlilik bize güç veriyor. Spor ve aktif giyim alanında en büyük markaların güvenilir tedarikçisi olma vizyonumuzda, Mimaki bizim için vazgeçilmez bir partnere dönüştü” dedi.

share: