Bahar Reklam Mimaki UV çözümleriyle yeni pazarlara açılıyor

Bahar Reklam Özdemir Ailesi

Bafra’da başlayıp Samsun’da devam eden büyüme hikayesi ile Bahar Reklam, endüstriyel reklamcılık ve dijital baskı işlerinde başarı için neler yapılması gerektiğinin canlı bir örneği oluşturuyor. Firma uzun yıllardır teknoloji ve çözüm partneri olan Mimaki’yle yoluna devam ediyor.

Karadeniz’in canlı ekonomilerinden birisine sahip olan Samsun’da faaliyetlerini sürdüren Bahar Reklam’ın gelişimi reklamcılık sektöründeki başarı hikayelerinden birisini oluşturuyor. 1996 yılında Bafra ilçesinde 30m2’lik bir atölyede yola çıkan firma, günümüzde Samsun Kutlukent Sanayi Bölgesi’ndeki 5 bin metrekare alana sahip modern tesisinde endüstriyel reklam sektörüne hizmet veriyor. Peki, Bahar Reklam’ı pazarda başarıya taşıyan unsur neydi?

2000’li yıllara kadar el boyamasıyla tabelacılığın hakim olduğu Samsun ve çevresinde, Bahar Reklam yeni teknolojilere ilk geçen firma olarak öne çıktı. Bafra’daki ilk bilgisayar destekli reklamcı olan firma, büyüme sürecinde folyo işleri takiben pleksi harfler (letters) işine geçti. Bu konuda birçok önemli kurum için çözüm üreten Bahar Reklam esas ürün gamını zenginleştirmeyi ve pazarını çeşitlendirmeyi dijital baskı teknolojilerine geçerek gerçekleştirdi. 2013 yılında Mimaki CJV300 bas/kes makinesi alan firma, endüstriyel baskı işinde önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Tabela, araç grafikleri, PoS ürünleri, afişler, posterler ve daha birçok iç ve dış mekan grafiklerini yüksek kaliteyle basan firma, elde ettiği yüksek memnuniyet ile ikinci yatırımını yine Mimaki ile yaptı. Firma 2019 yılının başında Mimaki’nin yeni flatbed UV LED baskı makinesi JFX200-2513’ü alarak büyüme sürecinde bir üst seviyeye çıkmayı başardı. Bahar Reklam yeni Mimaki yatırımı ile hem üretkenliğini hem de uygulama çeşitliliğini hiç olmadığı kadar genişleterek kendisiyle rekabet ediyor.

Bahar Reklam’ın kurucusu ve sahibi Mustafa Sait Özdemir, kuruluş sürecinden itibaren endüstriyel segmente geçmek için ellerinden geleni yaptıklarının altını çiziyor. “Şu anda, Karadeniz Bölgesi’nde reklamcılık sektöründe makineleşme konusunda A’dan Z’ye her şeye sahip, lider bir firmayız” diyen Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü;

“Tamamen en iyi kalitede imalata odaklandık. Bunun için yeni teknolojilerin olanaklarını yakından takip ettik. Bu yılın başında aldığımız Mimaki JFX200-2513 flatbed UV LED baskı makinesini müşterilerimize en uygun üretim maliyeti ile daha kalıcı çözümler üretmek için aldık. Geçen yıllara oranla dijital çözümlerdeki fiyatların aşağıya inişiyle birlikte rekabette öne geçtik. Daha iyi kalitede, daha farklı malzemelere baskıyı rekabetçi fiyatlarla müşterilerimize sunabiliyoruz. Dijital baskı teknolojileri bizlerin iş yapma şeklini kökten değiştirmiş bulunuyor. Daha hızlı, daha kişiselleştirilmiş üretim talepleri artık yapabileceğimiz işler arasında yer alıyor.”

Makine yatırımında güveni ve güçlü servisi tercih ettik

Mustafa Sait Özdemir, temel amaçlarının kendi müşterilerine en iyi hizmeti sunmak olduğunu, bu nedenle makine yatırımı yaparken bu amaçlarına uygun çözümlere ve markalara yöneldiklerini dile getirdi. Özdemir, Mimaki’nin sunduğu üstün güvenceyi, kendilerinin de nihai müşterilerine verebildiğini paylaştı. Özdemir; “2013 yılında aldığımız ilk Mimaki makinesinden sağladığımız memnuniyet bizi ikinci yatırımı da Mimaki ile yapmaya yönlendirdi. Aradığımız güvenilir, ciddi bir çözüm ortağıydı. Hızlı servisi ve sorunsuz çalışan makineleri ile Mimaki aradığımız partner oldu” şeklinde konuştu.

Makinelerin etiket fiyatlarına değil işletme maliyetlerine baktıklarını ve bu bağlamda Mimaki’nin kendileri için daha cazip olduğunu belirten Özdemir, orijinal Mimaki boyalarının da muadilleriyle karşılaştırılamayacak kadar üstün olduğundan söz etti. Özdemir şunları ifade etti; “Mimaki UV makinesinin sağladığı maliyet avantajı ile görme engelliler için kabartma alfabeli yönlendirme ürünleri için Ankara’da açılan bir ihaleye girdik ve kazandık. Bunun dışında örneğin Mimaki LUS-120 UV boyaları ile şeffaf pleksiye tersten UV baskı yapıyoruz ve sonuçlar oldukça başarılı. Pleksi kutu harfin (letter) ön yüzüne farklı tasarımlar/desenler, uygulamalar yapabiliyoruz. Mimaki UV boyaların ışık geçirgenliği ve baskı netliğinin yüksek kalitesi bizleri daha başka neler üretebiliriz diye araştırmaya yönlendiriyor.”

Bahar Reklam UV baskılı metal tablolar ile kendi markasını yarattı

Yaptıkları uygulamalar ve çalışmalardan bahseden Bahar Reklam ikinci nesil yöneticisi Baha Özdemir, artık sadece endüstriyel reklam işinde olmadıklarını, aynı zamanda Wall Hance markası ile niş işler yaptıklarını açıkladı. Baha Özdemir sözlerini şöyle sürdürdü; “Özellikle JFX200-2513’ün de sağladığı güçle kendimizi yeni pazarlara göre konumlandırdık. Endüstriyel segmentin baskı işlerini daha verimli ve daha ekonomik gerçekleştiriyoruz. Ayrıca Wall Hance markamız ile metale baskılı dekorasyon ürünleri yaratıyoruz. İç dekorasyonda kullanılan metal tablolarımız büyük bir ilgi elde etti. Mimaki ile danışarak geliştirdiğimiz yeni baskılarda boyanın metale tutunumu ve elde edilen baskı sonuçları gerçekten inanılmaz. Bir sonraki adımda metali ve ahşabı birleştirmek için çalışıyoruz. Bu konuda Mimaki’nin UV uzmanlığı bize yardımcı oluyor.”

Baha Özdemir, oluşturdukları Wall Hance markası ile özellikle kişiselleştirilmiş ve katma değeri yüksek ürünler ürettiklerini dile getirdi. İnternet üzerinden sipariş ve satış işlemlerinin gerçekleştiği bilgisini veren Özdemir, Mimaki JFX200-2513 ile üretimin ve sonrasında nihai ürün tedarikinin çok hızlı bir şekilde sağladıklarını açıkladı.

23 yıl önce klasik bir tabela atölyesi olarak yola çıkan Bahar Reklam, günümüzde Mimaki dijital baskı çözümlerinin sağladığı olanaklarla yeni pazarlara, yeni uygulama alanlarına doğru büyümesini sürdürüyor. Kısaca, başarı hikayesine yeni bölümler ekliyor.

share: